

Otevřený prostor je zónován pomocí starožitných koberců různých velikostí a originálního svislého trámu. Na stěně 8 × 3,5 metru je vystavena sbírka umění majitele spolu s dřevěnými lamelami na míru. Pohovka – vyrobená na zakázku švédskou firmou Furninova a čalouněná teplým šedo-hnědým sametem je lemována starožitnou stoličkou a vintage stolní lampou zakoupenou na českém bleším trhu.


Původní mělké niky byly přeměněny na šestimetrovou akcentní stěnu rozdělenou do tří funkčních zón: 1) koktejlový výklopný stolek, 2) knihovny se starožitnou truhlou uprostřed a 3) prostor pro posezení u krbových kamen.


V rohové nice se nachází funkční krbová kamna, doplněná dvěma zrestaurovanými starožitnými křesly potaženými červeným sametem, stojícími na afghánském koberci z kozí vlny. Odkládací stolky z dubu pocházejí od značky TeakPeak. Obraz v pozadí je od stejného umělce, Petra Herela, a byl darem pro Wei-Haie poté, co zakoupil několik děl ze série Blue and Red. Tento obraz je poctou slavnému nizozemskému umělci Hermanu Broodovi.


Velkorysá TV konzole (šířka 300 cm) je vyrobena na míru z masivního dubu s leptanými inkoustovými kresbami na dveřích. Dovážený starožitný turecký koberec byl lokálně restaurován sběratelem Muratem Aslanem z Rugpoint. Po stranách televize stojí vysoké starožitné keramické vázy zakoupené v antikvariátu Aron Antik.


Koncept „staro-nové“ je zdůrazněn kancelářským nábytkem vestavěným do stávajícího kovového nosníku, který ladí s architekturou prostoru. Nábytek se plynule stáčí za roh a přechází z pracovního prostoru do vstupní galerie. Dominantním prvkem je starožitná vitrína dovezená z Nizozemska, v níž je vystavena majitelova sbírka porcelánu a memorabilií. Masivní dubový stůl byl vyroben na zakázku stejným mladým českým truhlářem a je vybaven výškově nastavitelnými kovovými nohami.


Vestavěná kuchyňská linka byla vyrobena na míru tak, aby splynula se stěnami a stropem. Díky tomu vyniknou teplé dřevěné tóny původních nosníků, renovované dubové podlahy i starožitný nábytek.


Kuchyňská linka na míru kopíruje sklon stropu a sahá až do výšky 3,45 m. Červená barva zde začíná svou „cestu“ spodními skříňkami a pokračuje dále celým bytem.


Barový stůl: Kuchyň sdílí skleněnou stěnu s balkonem, což vytváří ideální místo pro snídaňový kout. Původní dřevěné trámy byly obroušeny a obnoveny, přičemž praskliny byly zachovány pro autentičnost. Snídaňový stůl z masivního dubu byl vyroben mladým českým truhlářem a zavěšen na zakázkově svařované kovové konstrukci. Barové židle jsou od litevské firmy The Chairs.


Jednoduchý set venkovního nábytku ze dřeva a kovu stojí na ručně tkaném afghánském koberci od Maimana. Červená látková markýza byla vyrobena na míru, aby přenesla charakteristickou červenou barvu také do exteriéru.


Vstupní hala představovala designovou výzvu: 15 metrů dlouhý úzký prostor se šikmým stropem a šesti velkými okny na jedné stěně. Bylo rozhodnuto využít tuto stěnu k vystavení majitelovy rozsáhlé sbírky obrazů v modré a červené barvě. V rohu, kde se šikmý strop setkává se stěnou, bylo instalováno vestavěné LED osvětlení k nasvícení uměleckých děl. Okna jsou zastíněna zakázkovými římskými roletami z červené látky, aby se zachoval červený motiv proplétající se tímto složitým otevřeným prostorem.


Šatní skříň, vestavěná mezi konstrukční trámy a dveře do hlavní koupelny, ukrývá televizi.


Koncept „staro-nové“ se opakuje i v koupelně, kde dominuje vestavěný nábytek z lamina imitujícího dřevo a starožitná skříňka přetvořená na prádelník.


Zelené dlaždice odkazují na zeleně pruhované tapety v přilehlé hlavní ložnici, zatímco stěny a strop jsou opatřeny dekorativní stěrkou imitující betonovou texturu, čímž prostor získává atmosféru lázní – avšak s maskulinním nádechem.


Půdorys bytu: stav po rekonstrukci


Půdorys bytu: stav před rekonstrukcí
7/16