V moderní montovně se vyráběly Seaty 127, na snímku v dvou- i třídveřovém provedení„Jezevčík“ na prodlouženém šasi Seatu 800 byl jednoznačně španělskou specialitou, podobně jako další podobné modelyPortfolio Seatu tvořily: zleva Seat 1500, Seat 850, Seat 124, Seat 600 a Seat 124 PamplonaSeat 133 představoval nižší úroveň pod modelem 127. Technicky vycházel z řady 850, ale tvarově měl blíže k Fiatu 126Seaty 131 byly ve všech modifikacích téměř totožné se svými italskými sourozenciPočátky Seatu: společnost dojednala s italským Fiatem montáž jeho modelu 1400 a postupné nahrazování importovaných dílů domácímiPohlednice z poloviny šedesátých let představuje horský hotel, veselou společnost a samozřejmě Seat 1500, hodící se k této společenské tříděSeat 850 „Quatro Puertas“ představoval zajímavou a netradiční španělskou specialitu, odvozenou z běžného Seatu 850Seatu 1200 Sport se podle černé plastové části přídě říkalo „Boca Negra“ (Černá tlama). Tuhle přezdívku už má navěky…Třetí generace Fiatu 127 jsme zažili v československých prodejnách. Seat 127 se v nejvýkonnějším provedení jmenoval Fura a měl řadu specifických doplňkůMalaga nesla jméno podle španělského přístavního města. Byla velice příjemná na jízdu a obstála by i dnes…Ze sériového Seatu 1500 odvodil výrobce studii elegantního kupé 1500 TS, představenou v roce 1966Seat 124 Especial byla dražší a lépe vybavená verze základního Seatu 124Seat Ibiza známe i z našich silnic, dodnes je možné jej spatřit. Sázel na svébytný design a osvědčenou německou techniku
NaN/14