

Na prodlouženém rozvoru stavěla německá karosárna Binz maximálně kvalitní ambulance, dodávané do většiny evropských zemí


Vše pro reklamu: naaranžovaná fotografie, která neodpovídala realitě. Montážní linky chrlí ještě předchozí řadu „křídláků“ a W113 „pagoda“, ale dopředu byly postavené předsériové W114/115. Mají ještě poklice bez barevného rozlišení – takto by nemohly továrnu opustit!


Počínaje modelovým rokem 1974 nabízel Daimler-Benz čtveřici modelů se vznětovými agregáty


Dvouvačkový šestiválec byl chloubou koncernu Daimler-Benz. Dostal se i pod kapoty následující řady W123


Značné procento odbytu vznětových verzí tvořily taxíky. Za pozornost stojí pravé vnější zrcátko na blatníku, dodávané na zvláštní přání


V prvních sériích byly radiální pneumatiky ještě v seznamu příplatkové výbavy. Zákazník si mohl model 230 vybrat se čtyřválcem nebo šestiválcem totožného objemu


Výstavní exponáty byly málokdy v základním provedení, například opěrky hlavy na zadních sedadlech patřily do příplatkového seznamu


Kvalitě vozů značky Mercedes-Benz odpovídala i kvalita servisního zázemí. To platilo (až na několik výjimek) i u servisu Autodružstva Praha, které se ve spolupráci s továrnou staralo o mercedesy na našich silnicích…


Už je tomu dlouhých třináct let, co se na setkání majitelů vozů značky Mercedes-Benz v Táboře objevil tento krasavec


Béžový lak několika odstínů nabízel výrobce po celý produkční cyklus W114/115. Byl oblíbený, a to nejen u provozovatelů taxislužeb


Základní provedení čtyřválce 200 D z prvního roku výroby nabízelo ještě diagonální obutí, sedadla bez opěrek hlavy a malé vnější zpětné zrcátko


Na titulní stránce továrního prospektu z přelomu 60. a 70. let figuruje ještě zážehový model 220. Později jej výrobce pro malý odbyt stáhl z nabídky


Interiér vznětového modelu 220 D s mechanickou převodovkou a řazením na sloupku volantu. Pedál zcela vlevo aktivoval parkovací brzdu, řidič aretaci uvolnil knoflíkem na palubní desce


Špičkové provedení kupé bylo nejdražším sériovým modelem řady W114/115, jeho šestiválec měl výkon 185 koní


Nezaměnitelný styl reklamních fotografů nám představuje čtveřici vznětových typů, jak byly dodávané od roku 1974. Snímek vznikl na zkušební dráze koncernu


Premiéra faceliftovaného provedení řady W114/115: poznávacím znamením je širší a nižší maska chladiče


Z bočního pohledu je patrná odlišnost karosérie kupé a základního sedanu. S výjimkou dílů na předním a zadním čele nejsou součásti zaměnitelné se sedanem


Jedna z modifikací komerčního šasi, dodávaného samostatným karosárnám, například jako základ pro stavbu ambulancí nebo kombíků


Jedna z mnoha studií kupé řady W114/115, střešní nástavba projde ještě mnoha proměnami. Za zmínku stojí lichoběžníkový tvar sloupku C, podobný design měl sloupek C u amerického Dodge poloviny 60. let


Provedení po faceliftu: levé vnější zpětné zrcátko bylo v základní výbavě, na rádio s anténou si zákazník musel připlatit
7/20