Plzeňská Škodovka proslula výrobou mnoha dopravních prostředků. Kromě lokomotiv se zabývala i stavbou vojenských tahačů
Plzeňská Škodovka proslula výrobou mnoha dopravních prostředků. Kromě lokomotiv se zabývala i stavbou vojenských tahačů
Snímek ze třicátých let ukazuje obří plzeňský závod. Tehdy byl kapitálově mocný a obchodně nesmírně úspěšný. Koncern přežil všechny historické nástrahy včetně nacismu, ale musel kapitulovat před obchodními praktikami přelomu milénií…
Snímek ze třicátých let ukazuje obří plzeňský závod. Tehdy byl kapitálově mocný a obchodně nesmírně úspěšný. Koncern přežil všechny historické nástrahy včetně nacismu, ale musel kapitulovat před obchodními praktikami přelomu milénií…
Prubířským kamenem strojírenského umění Plzeňáků se stala licenční Škoda Hispano-Suiza. Podle dobových názorů se pyšnila vyšší kvalitou než výrobky mateřského španělsko-švýcarského producenta…
Prubířským kamenem strojírenského umění Plzeňáků se stala licenční Škoda Hispano-Suiza. Podle dobových názorů se pyšnila vyšší kvalitou než výrobky mateřského španělsko-švýcarského producenta…
Proslulý emblém Laurin&Klement musel na konci dvacátých let ustoupit znaku Škodovky
Proslulý emblém Laurin&Klement musel na konci dvacátých let ustoupit znaku Škodovky
Na počátku stavby automobilů v boleslavské „Laurince“ byla jednoduchá voituretta
Na počátku stavby automobilů v boleslavské „Laurince“ byla jednoduchá voituretta
Na přelomu existence obou podniků vyjížděly z továrny automobily s emblémy zanikajícího i nového výrobce. Na snímku L&K/Škoda 110
Na přelomu existence obou podniků vyjížděly z továrny automobily s emblémy zanikajícího i nového výrobce. Na snímku L&K/Škoda 110
Znak okřídleného šípu není „vynálezem“ mladoboleslavské škodovky, ale znakem plzeňského koncernu. Kresba šípu pochází z roku 1923
Znak okřídleného šípu není „vynálezem“ mladoboleslavské škodovky, ale znakem plzeňského koncernu. Kresba šípu pochází z roku 1923
Škodovka začala konkurenty dohánět po debutu první generace modelu Popular, tehdy zvaného 420. Následovaly každoroční facelifty nebo nové generace…
Škodovka začala konkurenty dohánět po debutu první generace modelu Popular, tehdy zvaného 420. Následovaly každoroční facelifty nebo nové generace…
Zajímavost ze zahraničí: už od šedesátých let bývalo součástí škodovácké expozice na autosalónech některé z historických vozidel v majetku továrního muzea. Na snímku voituretta Laurin&Klement
Zajímavost ze zahraničí: už od šedesátých let bývalo součástí škodovácké expozice na autosalónech některé z historických vozidel v majetku továrního muzea. Na snímku voituretta Laurin&Klement
2/9