

Plzeňská Škodovka proslula výrobou mnoha dopravních prostředků. Kromě lokomotiv se zabývala i stavbou vojenských tahačů


Snímek ze třicátých let ukazuje obří plzeňský závod. Tehdy byl kapitálově mocný a obchodně nesmírně úspěšný. Koncern přežil všechny historické nástrahy včetně nacismu, ale musel kapitulovat před obchodními praktikami přelomu milénií…


Prubířským kamenem strojírenského umění Plzeňáků se stala licenční Škoda Hispano-Suiza. Podle dobových názorů se pyšnila vyšší kvalitou než výrobky mateřského španělsko-švýcarského producenta…


Proslulý emblém Laurin&Klement musel na konci dvacátých let ustoupit znaku Škodovky


Na počátku stavby automobilů v boleslavské „Laurince“ byla jednoduchá voituretta


Na přelomu existence obou podniků vyjížděly z továrny automobily s emblémy zanikajícího i nového výrobce. Na snímku L&K/Škoda 110


Znak okřídleného šípu není „vynálezem“ mladoboleslavské škodovky, ale znakem plzeňského koncernu. Kresba šípu pochází z roku 1923


Škodovka začala konkurenty dohánět po debutu první generace modelu Popular, tehdy zvaného 420. Následovaly každoroční facelifty nebo nové generace…


Zajímavost ze zahraničí: už od šedesátých let bývalo součástí škodovácké expozice na autosalónech některé z historických vozidel v majetku továrního muzea. Na snímku voituretta Laurin&Klement
7/9