Volkswagen T7, tedy nejnovější Transporter je zatím posledním dílem šéfdesignéra Alberta Kirzingera. Právě přední část prý patří k jeho nejoblíbenějším.
Auto vychází z Fordu Transit Custom, designéři se ale důsledně snažili auto odlišit.
Tady můžete vidět T7 ve společnosti dalších moderních dodávek ID. Buzz a Multivan, právě některé rysy přední části mají být to, co bude všechny užitkové VW spojovat.
Obytná California vychází z Multivanu, který je jinak samostatný model stojící na platformě MQB. Už tak není odvozený z T7.
ID. Buzz je výhradně elektrická dodávka, T7 dostane také elektrický pohon, ale VW se kanibalizace nebojí.
Pod Kirzingerovým vedením vznikla třeba i současná generace modelu Caddy,...
Předcházející Volkswagen Transporter, generace známá jako T6.1.
Pro mimoevropské trhy vyrábí Volkswagen také nákladní auta, konkrétně v Brazílii, ale vyvážejí se kromě Jižní Ameriky třeba také do některých afrických zemí. Také o design těchto aut se Kirzinger a jeho tým musejí starat.
Základem řady nákladních VW je model Delivery.
Nechybí ani větší modely, toto je Constellation.
Dělá se hned v několika různých verzích.
Meteor je pak přeznačený MAN TGX první generace.
V Brazílii vyrábí Volkswagen dokonce i autobusy se svým logem.
Před užitkovými a nákladními vozy navrhoval Kirzinger třeba design interiérů některých konceptů. Mezi nimi Space up!, což měl být větší sourozenec miniauta z Bratislavy.
Volkswagen také navrhl taxi verze, tuto konkrétně pro Londýn.
A Albert Kirzinger už v roce 2011 také navrhl kabinu konceptu Bulli, všimněte si dotykové obrazovky, která nápadně připomíná řešení soudobých modelů.
2/18