Toyota se rozhodla na českém trhu zvýhodnit Corollu s benzinovým motorem, která se edicí Klasik zároveň loučí. Brzy bude sedan dostupný už jen jako hybrid. Naproti tomu Škoda s omlazenou verzí Octavie nezapomněla ani na skutečně základní verzi.
Corolla se prodává od 464 900 korun, slušně vybavená verze Comfort přijde na 499 900 korun. Octavia startuje ve výbavě Essence na 569 900 korunách.
Oba modely patří designově k těm méně nápadným, elegance ale nechybí ani jednomu z nich. Může za to splývavá karoserie i množství chromovaných prvků. Své dělají i litá kola, která obě auta v testu měla.
Rozdílný je přístup nejen v typu karoserie, ale také pod kapotou - Octavia má v základu přeplňovaný čtyřválec, Corolla atmosférický tříválec.
Sedan, nebo liftback? Na této fotce je vidět asi největší rozdíl mezi oběma auty, Octavia vítězí na praktičnost, má i více litrů, ale kufr Corolly je velmi hluboký. Jen ten přístup...
Při nedávné modernizaci se vzhled českého bestselleru měnil jen v detailech, nová jsou třeba přední světla. Ta jsou vždy plně diodová.
Celkově je Octavia delší, má ale nepatrně kratší rozvor než Toyota Corolla.
Pod kapotou základního modelu tepe přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 85 kW.
Interiér Octavie stačil po prvotním šoku při představení před pěti lety dozrát. Pomohla úprava softwaru multimediálního systému, který je nyní intuitivnější a rychlejší. Třeba bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu se ale dodává až od druhého výbavového stupně.
Fyzická tlačítka auto má, slouží ale vesměs jen jako zkratky do palubního systému. Takže třeba teplotu klimatizace nastavíte jen v menu palubního systému. Standardem je dvouzónová automatická klimatizace.
Manuální šestistupňová převodovka řadí přesně, dvouspojkový automat stojí 50 tisíc korun a pojí se s mildhybridní technologií.
Materiály použité v interiéru Octavia jsou na dotek i pohled příjemné.
Na válečky na volantu už si řidiči stačili zvyknout.
Digitální budíky s úhlopříčkou deset palců má každá Octavia, nabízejí přehled o nejdůležitějších funcích a jsou výborně čitelné. Vyšší verze umí i promítat obraz z navigace.
Navigace se pojí výhradně s větší 13palcovou obrazovkou, nabízí se ale jako příplatek až od výbavy Top Selection.
Základní Octavia má jen zadní parkovací senzory, kamera se nabízí za příplatek od druhé výbavy Selection.
Sedadla Octavia jsou pohodlná.
Vzadu je dostatek místa jednak před koleny, protože se střecha nesvažuje tak rychle, jednak také o něco více nad hlavou než u Corolly.
Výplně dveří působí hodnotněji než u Corolly.
V základu pojme Octavia celkem 600 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1555 litrů. Lepší přístup je největší výhodou oproti Toyotě s karoserií sedan.
Samozřejmě nechybí spousta praktických řešení, háčky nebo sítě jsou samozřejmostí.
Corolla s karoserií sedan možná působí nenápadně, pořád je to ale elegantní auto. Šedá metalíza pomáhá splynout s davem a stojí 15 tisíc korun. Bez příplatku je jen bílá barva.
Mezi nápravami má Corolla 2700 mm, to je více než u Octavie.
Brzy bude sedan dostupný jen s hybridním pohonem, podobně jako hatchback a kombi.
Corolla Comfort má jen diody pro denní svícení, jinak nabízí klasické halogenové žárovky. Plně diodová jsou světla až od výbavy Style.
16palcová litá kola jsou u Corolly Comfort standardní výbavou, vyšší bočnice pneumatik dokáže pohltit spoustu nerovností. I proto je sedan tak komfortní.
Současná generace Corolly se nabízí jako hatchback, kombi i sedan, existuje i odvozené SUV Corolla Cross.
Interiér Corolly je kvalitně zpracovaný s materiály, které rozhodně neurazí, tím spíše v dané cenové kategorii. Z výbavy nám chyběly v podstatě jen parkovací senzory, možná vyhřívaný volant a sledování mrtvých úhlů.
Digitální budíky jsou výborně čitelné, škoda že do nich nejde promítnout obraz z navigace.
Multimediální systém Toyoty také funguje mnohem lépe než ještě relativně nedávno. Navigace je standardem testované výbavy Comfort, stejně jako 10,5palcová obrazovka. Propojení Android Auto je bezdrátové.
Corolla Comfort má standardně zadní parkovací kameru ovšem s nepříliš dobrým rozlišením. Za parkovací senzory je třeba připlatit.
Ergonomicky nejlepší řešení, to je samostatný panel klimatizace s velkými otočnými ovladači i možností nastavování intenzity větráku tlačítkem.
Manuální šestistupňová převodovka má krátké dráhy, které jsou však přesné. Kdo nechce řadit, automat CVT stojí 35 tisíc korun.
Tempomat má Corolla za půl milionu v základní výbavě, stejně jako dřeva dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Výplně dveří jsou jednoduché, ale účelné. V dané cenové hladině je to standard.
Látkové čalounění sedadel i jejich tvar je bez výhrad.
Vzadu je dostatek místa před koleny, nad hlavou záleží na výšce pasažérů - problém bude zhruba nad 180 cm. Sedí se navíc docela vysoko.
Přístup na zadní sedadla je bezproblémový.
Zavazadlový prostor, lépe řečeno přístup do něj, je asi největší slabinou Corolly, která je daná typem karoserie. 471 litrů je jinak slušný objem, prostor je hluboký a má pravidelný tvar. Pro leckoho může být výhodou, že je naprosto oddělený od zbytku karoserie.
Po sklopení sedadel je to horší, vznikne schod, průzor je nízký a celkově má prostor objem 1055 litrů.
Pod podlahou kufru je místo už jen na nářadí a dojezdovou rezervu.
Atmosférická tříválcová patnáctistovka má 92 kW, stejný motor se využívá i jako základ v malých hybridech Toyoty. Jednotka hodně ožije ve vyšších otáčkách, umí být ale také docela úsporná.
28/42