Malá A6 nezapře těsné spojení s Renaultem 4CV. Všimneme si například ráfků kol i celkové vizáže…Alpine GTA V6 Turbo se svými výkony mohlo zařadit mezi evropskou automobilovou elituV představách mnohých současníků jsou Alpine A110 pouze modré. Jaká byla barevná realita, o tom svědčí pohled do tovární haly…Dva francouzští automobiloví kouzelníci: Jean Rédélé a Amédée Gordini nad závodním agregátemVětšina z pamětníků si Alpine A110 spojí spíše s ostrými starty v mezinárodních rallye než s dojmy z běžného provozuV sedmdesátých letech vyvinul Renault závodní speciál Alpine A442. S jeho modifikací jezdil například Didier PironiOd první poloviny 60. let se Rédélé snažil dobýt vítězství v poháru Formule 1, například s touto Alpine A350. Plán se nezdařil…Sedmdesátá léta byla ve znamení úspěchů Vladimíra Hubáčka a jeho modré A110. Na fotografii je i závodníkův podpisV sedmdesátých letech se vyráběly obě modelové řady současněTřebaže Rédélé těsně spolupracoval s Renaultem, míval na autosalónech vlastní expozici, a to až do roku 1971, kdy jeho firmu kompletně převzal RenaultPřišla nová doba: hodnocení tohoto výrobku necháme na každém z vás. Původní Alpine ale byla jen jedna…Rychlé A110 se nevyráběly jen ve Francii, ale také ve Španělsku aktivitou koncernu FASAKdyž debutovala A310, znamenalo to nadšení, ale u některých i poněkud zklamání. Vozidlo bylo na hony vzdálené původní strohé závodní „placce“Slavný záběr na trojici A106. Říká se, že to bylo vůbec první tiskové foto Alpine. Zcela vlevo nový Renault Frégate…Stíhací jednotky francouzské dálniční policie dostaly několik desítek výkonných A110. S výjimkou pozdějšího luxusního Citroënu SM a malosériového Ligieru JS2 nebylo v sériové nabídce francouzských výrobců nic rychlejšíhoJean Rédélé prodával renaulty, ale neklidná krev jej hnala do závodů. S „želvičkou“ 4CV se účastnil i Rallye Monte Carlo, samozřejmě nikoliv ve světlém saku a s kravatouJean Rédélé byl charismatický Francouz z Normandie, který rád závodil, rád prodával auta a rád je vyvíjel
NaN/17