Jan Pavel II., jehož prvním soukromým vozem byla polská Warszawa 203 (dodnes existuje), navštívil v roce 1988 dokonce maranellskou továrnu Ferrari. Při té příležitosti jej svezl tovární řidič ve Ferrari Mondial
Jan Pavel II., jehož prvním soukromým vozem byla polská Warszawa 203 (dodnes existuje), navštívil v roce 1988 dokonce maranellskou továrnu Ferrari. Při té příležitosti jej svezl tovární řidič ve Ferrari Mondial
Specialitou papežských vozidel bylo křeslo: to se dalo ručně (a později i elektricky) zvednout, aby Svatého otce vidělo co nejvíce lidí, a aby i on měl náležitý rozhled. Na snímku je jasně vidět vedle trůnu komunikační panel k řidiči
Specialitou papežských vozidel bylo křeslo: to se dalo ručně (a později i elektricky) zvednout, aby Svatého otce vidělo co nejvíce lidí, a aby i on měl náležitý rozhled. Na snímku je jasně vidět vedle trůnu komunikační panel k řidiči
Pohlednicový obrázek polského nákladního vozu Star, upraveného pro návštěvu Jana Pavla II. v mateřské zemi. Model pochází z roku 1979 a navzdory úpravám a bílo-zlaté kombinaci nezapře svůj vojenský původ
Pohlednicový obrázek polského nákladního vozu Star, upraveného pro návštěvu Jana Pavla II. v mateřské zemi. Model pochází z roku 1979 a navzdory úpravám a bílo-zlaté kombinaci nezapře svůj vojenský původ
Mercedes-Benz 300d už byl v době předání do Vatikánu na konci své historie, ale po třiceti letech vystřídal Nürburg, aby se stal chloubou vatikánských garáží
Mercedes-Benz 300d už byl v době předání do Vatikánu na konci své historie, ale po třiceti letech vystřídal Nürburg, aby se stal chloubou vatikánských garáží
Slavnostní předání první vozu značky Mercedes: papežský Nürburg vznikl také díky iniciativě německého velvyslance ve Vatikánu
Slavnostní předání první vozu značky Mercedes: papežský Nürburg vznikl také díky iniciativě německého velvyslance ve Vatikánu
Velký Fiat 525 svou pětimetrovou délkou a silným šestiválcem konkuroval americkým modelům nižších tříd. Dostal se i do papežských garáží, ovšem oficiálním vozem se nestal
Velký Fiat 525 svou pětimetrovou délkou a silným šestiválcem konkuroval americkým modelům nižších tříd. Dostal se i do papežských garáží, ovšem oficiálním vozem se nestal
Na základu standardního osmiválcového pick-upu GMC vznikl v roce 1984 u příležitosti papežské cesty po Kanadě speciál. Nástavba mohla pojmout kromě Svatého otce ještě osm dalších osob
Na základu standardního osmiválcového pick-upu GMC vznikl v roce 1984 u příležitosti papežské cesty po Kanadě speciál. Nástavba mohla pojmout kromě Svatého otce ještě osm dalších osob
Během cest po USA používaly návštěvy z Vatikánu nejčastěji Lincolny Continental, speciálně upravené podle požadovaných standardů
Během cest po USA používaly návštěvy z Vatikánu nejčastěji Lincolny Continental, speciálně upravené podle požadovaných standardů
Nejen osobní auta, ale i užitková, a dokonce nákladní ve střední tonážní kategorii: britský Ford má nástavbu bezmála s výškou rozhledny
Nejen osobní auta, ale i užitková, a dokonce nákladní ve střední tonážní kategorii: britský Ford má nástavbu bezmála s výškou rozhledny
Slavnostní předání nového Mercedesu-Benz W100 v papežském letním sídle v Castel Gandolfo. Vpravo je vidět předchozí model W186
Slavnostní předání nového Mercedesu-Benz W100 v papežském letním sídle v Castel Gandolfo. Vpravo je vidět předchozí model W186
Po útoku na Jana Pavla II. se Svatý otec začal objevovat v krytých speciálech s klimatizací a zařízením proti zamlžování oken. Byla to první daň době zla…
Po útoku na Jana Pavla II. se Svatý otec začal objevovat v krytých speciálech s klimatizací a zařízením proti zamlžování oken. Byla to první daň době zla…
Speciální landaulet na bázi Mercedesu-Benz W100 převzal Svatý otec jako dar automobilky Daimler-Benz. Později byl vrácen továrně a dnes je součástí kolekce slavných vozů s třícípou hvězdou
Speciální landaulet na bázi Mercedesu-Benz W100 převzal Svatý otec jako dar automobilky Daimler-Benz. Později byl vrácen továrně a dnes je součástí kolekce slavných vozů s třícípou hvězdou
Mercedes-Benz Nürburg měl označení 460, typový kód W08, ale jméno Nürburg zní naprosto decentně. Na snímku ještě jednou slavnost dodání prvního oficiálního papežského vozidla
Mercedes-Benz Nürburg měl označení 460, typový kód W08, ale jméno Nürburg zní naprosto decentně. Na snímku ještě jednou slavnost dodání prvního oficiálního papežského vozidla
Mercedesy-Benz 300 SEL byly velmi luxusní a v Evropě představovaly špičku. Neměly ovšem ten distinguovaný odstup, jako dlouhý W100, takže jejich použití bylo vzácné…
Mercedesy-Benz 300 SEL byly velmi luxusní a v Evropě představovaly špičku. Neměly ovšem ten distinguovaný odstup, jako dlouhý W100, takže jejich použití bylo vzácné…
Jedinečný 500 SEL ve speciálním prodlouženém provedení znamenal pokračování řady přepychových mercedesů, kterou započal někdejší Nürburg
Jedinečný 500 SEL ve speciálním prodlouženém provedení znamenal pokračování řady přepychových mercedesů, kterou započal někdejší Nürburg
Range Rover „State Car“ vznikl v roce 1982 ve dvou exemplářích u příležitosti návštěvy Jana Pavla II. ve Velké Británii. Jeden vůz se dochoval v soukromé kolekci
Range Rover „State Car“ vznikl v roce 1982 ve dvou exemplářích u příležitosti návštěvy Jana Pavla II. ve Velké Británii. Jeden vůz se dochoval v soukromé kolekci
16/16