

Podobné fotografie nám propagandistická mašinérie desítek let před rokem 1989 často stavěla před oči. Ale nebýt tanků T-34 a zaprášených vojáků, kdoví, jak by dnešek vypadal. Stroje a prostí bojovníci nemohou za to, kam se otočila kormidla poválečných dějin…


Podle typické boční linie velkého furgonu klasický americký skříňový Ford, ve skutečnosti GAZ 55. Ambulance mohly být částečně prosklené nebo uzavřené


BA 64 údajně vznikl podle německé předlohy. Používal mechanické komponenty malého GAZu včetně čtyřválcového agregátu


GAZ 67 stejně jako jeho předchůdce GAZ 64 byl té nejjednodušší konstrukce, kterou zrodila bezprostřední blízkost války


GAZ M-1 představoval v polovině třicátých let svěží vítr v sovětské automobilové konstrukci. Dodával se v množství různých provedení


Během válečného běsnění vyjížděly nové nákladní GAZy v té nejprimitivnější podobě – tedy s tenkými hranatými blatníky, jedním světlometem a bez jakéhokoliv příslušenství


Samostatné šasi ZIS-6 s kabinou, připravené k osazení nástavbou, například raketometem BM13, jemuž se říkalo „Kaťuša“


Dnes si zřejmě těžko dovedeme představit poměry, za nichž vznikaly tisíce tanků T-34. Stroje odjížděly přímo na frontu…


UralZIS byl jen jemně modifikovaný ZIS-5, vyráběný v jiném závodě. Od původního ZISu-5 byl k rozeznání zejména podle velkého nápisu na rámu chladičové masky


ZIS-5 vznikl na základě licence amerického Autocaru Series SD a představoval jeden z nejpopulárnějších sovětských náklaďáků
7/10