Na prodlouženém rozvoru stavěla německá karosárna Binz maximálně kvalitní ambulance, dodávané do většiny evropských zemíVše pro reklamu: naaranžovaná fotografie, která neodpovídala realitě. Montážní linky chrlí ještě předchozí řadu „křídláků“ a W113 „pagoda“, ale dopředu byly postavené předsériové W114/115. Mají ještě poklice bez barevného rozlišení – takto by nemohly továrnu opustit!Počínaje modelovým rokem 1974 nabízel Daimler-Benz čtveřici modelů se vznětovými agregátyDvouvačkový šestiválec byl chloubou koncernu Daimler-Benz. Dostal se i pod kapoty následující řady W123Značné procento odbytu vznětových verzí tvořily taxíky. Za pozornost stojí pravé vnější zrcátko na blatníku, dodávané na zvláštní přáníV prvních sériích byly radiální pneumatiky ještě v seznamu příplatkové výbavy. Zákazník si mohl model 230 vybrat se čtyřválcem nebo šestiválcem totožného objemuVýstavní exponáty byly málokdy v základním provedení, například opěrky hlavy na zadních sedadlech patřily do příplatkového seznamuKvalitě vozů značky Mercedes-Benz odpovídala i kvalita servisního zázemí. To platilo (až na několik výjimek) i u servisu Autodružstva Praha, které se ve spolupráci s továrnou staralo o mercedesy na našich silnicích…Už je tomu dlouhých třináct let, co se na setkání majitelů vozů značky Mercedes-Benz v Táboře objevil tento krasavecBéžový lak několika odstínů nabízel výrobce po celý produkční cyklus W114/115. Byl oblíbený, a to nejen u provozovatelů taxislužebZákladní provedení čtyřválce 200 D z prvního roku výroby nabízelo ještě diagonální obutí, sedadla bez opěrek hlavy a malé vnější zpětné zrcátkoNa titulní stránce továrního prospektu z přelomu 60. a 70. let figuruje ještě zážehový model 220. Později jej výrobce pro malý odbyt stáhl z nabídkyInteriér vznětového modelu 220 D s mechanickou převodovkou a řazením na sloupku volantu. Pedál zcela vlevo aktivoval parkovací brzdu, řidič aretaci uvolnil knoflíkem na palubní desceŠpičkové provedení kupé bylo nejdražším sériovým modelem řady W114/115, jeho šestiválec měl výkon 185 koníNezaměnitelný styl reklamních fotografů nám představuje čtveřici vznětových typů, jak byly dodávané od roku 1974. Snímek vznikl na zkušební dráze koncernuPremiéra faceliftovaného provedení řady W114/115: poznávacím znamením je širší a nižší maska chladičeZ bočního pohledu je patrná odlišnost karosérie kupé a základního sedanu. S výjimkou dílů na předním a zadním čele nejsou součásti zaměnitelné se sedanemJedna z modifikací komerčního šasi, dodávaného samostatným karosárnám, například jako základ pro stavbu ambulancí nebo kombíkůJedna z mnoha studií kupé řady W114/115, střešní nástavba projde ještě mnoha proměnami. Za zmínku stojí lichoběžníkový tvar sloupku C, podobný design měl sloupek C u amerického Dodge poloviny 60. letProvedení po faceliftu: levé vnější zpětné zrcátko bylo v základní výbavě, na rádio s anténou si zákazník musel připlatit
NaN/20