Rozměrný vidlicový osmiválec představuje dědictví předchozích agregátů, které proslavily proudnicové automobily TatraPrototyp ještě jednou: nejvýznamnější odchylkou z tohoto pohledu je dvoudílné přední okno. Tenká svislá příčka už na sériových „jedničkách“ nebyla…Montáž Tatry 603 nikdy nepoznala hlučící linky, denně chrlící tisíce vozidel. Jednalo se o kusovou montáž s velkým podílem ruční práceDruhé generaci Tatry 603 se díky dvěma párům světlometů blízko sebe říkalo „Šilhavka“. Dnes patří stejně jako její předchůdkyně k nejcennějšímTatra Valuta v představách tvůrčího dua Kardaus/Popelář. Z Valuty se zrodila sériová Tatra 603, která si ponechala překvapivé množství detailů z původních skicAmbulance byla původně prototypovým kombíkem. Pokud by se výroba realizovala, československé zdravotnictví by dostalo rychlý a výkonný model z domácí továrny!Velmi známý, ale stále krásný podzimní propagační záběr poslední generace Tatry 603. Mlhovky patřily k sériové výbavěTakto se Tatra 603 prezentovala na II. výstavě československého strojírenství (předcházela pozdějším Mezinárodním strojírenským veletrhům Brno)Obrázek socialistické reality? Ani zdaleka! Třebaže se u nás Tatra 603 nabízela i soukromým zájemcům, nových osmiválců v privátním držení bylo velmi máloTatra 603 se dostala na stovky pohlednic. V provedení vozu taxislužby (takto skutečně jezdily) se dostala i na záběr z Bratislavy…Slovenská Tatra 603X, jak se před třemi desítkami let chlubila svými tvary v tehdejším podnikovém muzeuTatra 603A mohla být excelentním druhým dějstvím původního modelu, ale nestalo se tak. Za pozornost určitě stojí původní tovární lak, na hony vzdálený dnešnímu „slizkému“ vzhledu nového finiše v nedobovém provedení…Prototypová Tatra 603 na půvabném a tehdy ještě klidném pražském nábřeží s vyhlídkou na Hradčany. Oproti pozdějším modelům lze najít několik odlišností
NaN/13