Plzeňská Škodovka proslula výrobou mnoha dopravních prostředků. Kromě lokomotiv se zabývala i stavbou vojenských tahačůSnímek ze třicátých let ukazuje obří plzeňský závod. Tehdy byl kapitálově mocný a obchodně nesmírně úspěšný. Koncern přežil všechny historické nástrahy včetně nacismu, ale musel kapitulovat před obchodními praktikami přelomu milénií…Prubířským kamenem strojírenského umění Plzeňáků se stala licenční Škoda Hispano-Suiza. Podle dobových názorů se pyšnila vyšší kvalitou než výrobky mateřského španělsko-švýcarského producenta…Proslulý emblém Laurin&Klement musel na konci dvacátých let ustoupit znaku ŠkodovkyNa počátku stavby automobilů v boleslavské „Laurince“ byla jednoduchá voiturettaNa přelomu existence obou podniků vyjížděly z továrny automobily s emblémy zanikajícího i nového výrobce. Na snímku L&K/Škoda 110Znak okřídleného šípu není „vynálezem“ mladoboleslavské škodovky, ale znakem plzeňského koncernu. Kresba šípu pochází z roku 1923Škodovka začala konkurenty dohánět po debutu první generace modelu Popular, tehdy zvaného 420. Následovaly každoroční facelifty nebo nové generace…Zajímavost ze zahraničí: už od šedesátých let bývalo součástí škodovácké expozice na autosalónech některé z historických vozidel v majetku továrního muzea. Na snímku voituretta Laurin&Klement
NaN/9