Zavřít

Euro

Expanze do Polska očima evisions: Bez Allegra a BLIKu ani ránu. A teze o „katolickém státu“ a konzervativních spotřebitelích už také neplatí

Před 4 dny
Polsko patří mezi trhy, kam české firmy zvažují expanzi vůbec nejčastěji. Ovšem ačkoliv jsou si tyto dvě sousední země v mnohém podobné, několik zásadních rozdílů zde existujePolští spotřebitelé nedají mimo jiné dopustit na online tržiště Allegro – firmy, které na této platformě nepůsobí, mají dle odborníků z tuzemské agentury evisions jen malou šanci prorazitŠiroce využívaná je rovněž polská platební metoda BLIK, kterou v zemi podporuje zhruba dvacítka bankPředstava o konzervativních spotřebitelích, mezi jejichž hlavní hodnoty patří náboženství a rodina, poslední dobou již neplatí. Naopak životní styl mnoha Poláků, zejména z velkých měst, je moderní a individualistický, což pochopitelně ovlivňuje jejich nákupní chování a preference Na expanzním seznamu českých firem bývá Polsko velmi vysoko. Obvykle se pohybuje na druhé, případně třetí příčce – hned po Slovensku, potažmo po regionu DACH. Ostatně, není se čemu divit, Češi a Poláci k sobě coby sousedé mají v mnoha ohledech relativně blízko, ba dokonce ani jazyková bariéra není tolik velká, takže si s trochou snahy navíc dokážou i tu a tam rozumět, aniž by museli přejít do angličtiny.
 Komentáře
Reklama