Zavřít

Autobible

Pneumatiky Baťa: Stopy českého průmyslníka se otiskly do všech silnic předválečného Československa

Před 3 měsíci
Dneska se nad čtyřmi (šesti, deseti nebo také osmnácti) pneumatikami na jednom automobilu nikdo nepozastaví, ale ještě před válkou obutí patřilo k nákladným položkám provozu. Pneumatiky se ojížděly až na samou hranici jejich životnosti. Důvod? Cena! Pak do hry (alespoň na československém trhu) vstoupil Tomáš Baťa, jehož metody výroby a prodeje patřily k nejpromyšlenějším v tehdejší první republice… Syntetický kaučuk je sice už historickým vynálezem, ale při výrobě pneumatik se uplatnil mnohem později než vozidla, kterým pomáhal při pohybu po vozovce. Sběr kaučuku přírodního, jeho vulkanizace a posléze výroba pneumatik byly drahými položkami, které ovlivnily konečnou cenu výrobku.
 Komentáře
Reklama