Stejně jako další hračkáře nás dnes nejvíc trápí neférová konkurence z Asie, říká výrobce Kloboučku, hop! i legendárního Igráčka
Před 13 dny
K hračkám se Miroslav Kotík dostal na začátku 90. let. Od velkoobchodu a kompletace postupně přešel k vlastní výroběDnes jeho firma EFKO slaví úspěchy s legendárním Igráčkem, stavebnicí ROTO i řadou společenských a edukativních her. A to díky inovativním materiálům i designuKromě zdravé konkurence se ale potýká také s nepoctivou asijskou produkcí, pro kterou zatím evropská pravidla neplatí. Než se najde recept na systémové řešení, sází na kvalitu výrobků, osobní kontakt a individuální přístup k zákazníkům Na trh s hračkami přišla v 90. letech spousta produktů ze zahraničí, kterým české firmy přestávaly konkurenčně stačit. Děti i jejich rodiče bavilo všechno nové a neokoukané. Podnikavý Miroslav Kotík ale věřil, že by se našel odbyt i pro zajímavé a léty prověřené české hračky, tak ihned po změně režimu začal v tomto oboru podnikat jako distributor. Od jednoho ze zdejších výrobců tehdy zakoupil neokoukanou novou hračku autodráhy a téměř okamžitě ji vyprodal. A právě v ten okamžik si uvědomil, jak zákazník reaguje a že vyhledává především inovativní výrobky.