Hlavní obsah

Rusové masivně zaútočili na Ukrajinu. Do vzduchu musely polské stíhačky 

Ruská federace v noci na středu masivně zaútočila na Ukrajinu. Exploze zněly v hlavním městě Kyjevě nebo v Lucku na západě země. Kvůli vzletu ruských bojových letounů MiG-31K byl po celé Ukrajině vyhlášen letecký poplach. Informují o tom ukrajinská média. Polské operační velitelství bojových sil na síti X oznámilo, že do vzduchu vyslalo dvě stíhačky.

Medvěděv se vysmívá Trumpovi kvůli častým změnám názoru 

Policie rozšířila obvinění násilníka ze Siřemi o další dvě oběti 

Obavy se naplnily, Formbook masivně útočí v Česku 

Co byste podle kardiologů nikdy neměli dělat v první hodině po probuzení 

Přečetl si cizí SMS a letadlo to muselo otočit

Meteorologové zesílili výstrahu před extrémními dešti 

Britský pár si koupil ve Francii usedlost. Rozlohou připomíná malou vesnici 

První Japonec ve Slavii. Už se málem popral, chce titul a zírá, jak Češi řídí 

Když zrovna vypráví o zážitcích z Premier League, prochází okolo trenér Jindřich Trpišovský, který se zastaví a znenadání poví: „Genkidesuka?“ Daiki Hašioka se rozzáří, nadšeně zareaguje v rodné řeči, než přecvakne do angličtiny, aby vysvětlil: „Zeptal se mě, jak se mám.“ Z fotbalové Slavie nyní slýcháte japonské výrazy. A je dost možné, že brzy dost uslyšíte i o japonském přírůstku v její sestavě.

Nejlepší výkon v životě, pochvaluje si Vingegaard. Naopak Roglič na Tour trpí 

Splněný sen, zářil hrdina Chelsea po postupu do finále MS klubů 

Tak směšné! Legendární Murray se ostře obořil vůči rozhodnutí organizátorů Wimbledonu 

Úzkosti a deprese ničí životy. Přitom se dají „odnaučit“! Přední český psychiatr radí, co pomáhá 

Úzkostné stavy a deprese trápí čím dál víc lidí. Nezvládnu to, ztrapním se, všichni se mi vysmějí, nestojím za nic… To jsou myšlenky, které mohou psychiku postupně úplně ochromit, a vyřadit tak člověka z běžného života. Jak problémy včas poznat a co na ně skutečně zabírá?

Kdy začít klepat na dveře pokojíčku vašeho dítěte a proč? Názory psychologů možná překvapí 

Monokiny dobývají pláže! V 60. letech odhalovaly ňadra, dnes mají střídmější moderní podobu 

Boubelatý nábytek se za křivky nestydí. Znáte největší bytový trend současnosti? 

V Česku máme nové dopravní značky! Prý nám zjednoduší život 

Od července 2025 platí novela vyhlášky ohledně dopravního značení, která přidává nebo upravuje značky například pro náhradní trasy, slepé ulice nebo jednosměrky. Zároveň dochází ke snížení jejich počtu, to vše prý proto, aby byla doprava rychlejší a efektivnější.

Volkswagen prodlužuje slevovou akci na oblíbené modely. Slušně vybavené auto koupíte už za 350 000 Kč 

Pozor, neplést s BMW! Vlajkový Renault Rafale vypadá úžasně, navíc zlevnil o 130 tisíc. Stačí překousnout jediný kompromis 

Lev
Někdo z minulosti vám dnes může zavolat nebo napsat a překvapit vás. Reagujte otevřeně a bez předsudků, protože tato komunikace může přinést novou dynamiku do vašeho života a nabídnout šanci na obnovení nebo lepší pochopení minulých vztahů.
Celý horoskop »
Skok před automaticky načítané články.
Automaticky nekonečně načítané články
Následují automaticky nekonečně načítané články. Zde je můžete přeskočit.
V květnu 1973 měl premiéru Austin Allegro, nástupce populárního Austinu 1100/1300, který se prodával pod různými značkami.
V květnu 1973 měl premiéru Austin Allegro, nástupce populárního Austinu 1100/1300, který se prodával pod různými značkami.
Allegro bylo kompletně novým kompaktem s předním pohonem, nicméně nešlo o hatchback. Vzadu byl jen malý otvor do zavazadlového prostoru.
Allegro bylo kompletně novým kompaktem s předním pohonem, nicméně nešlo o hatchback. Vzadu byl jen malý otvor do zavazadlového prostoru.
Výsledný design, často kritizovaný, byl výsledkem mnoha kompromisů včetně vysokých motorů nebo velkého topení. Původní návrhy vypadaly jinak.
Výsledný design, často kritizovaný, byl výsledkem mnoha kompromisů včetně vysokých motorů nebo velkého topení. Původní návrhy vypadaly jinak.
Pod kapotou byly motory řady E o objemu 1,5 a 1,7 litru s výkonem až 57 kW, tak i menší motory řady A o objemu 1,1 a 1,3 litru s až 44 kW. Vše z dílny British Leyland, koncernu, který vznikl v roce 1968.
Pod kapotou byly motory řady E o objemu 1,5 a 1,7 litru s výkonem až 57 kW, tak i menší motory řady A o objemu 1,1 a 1,3 litru s až 44 kW. Vše z dílny British Leyland, koncernu, který vznikl v roce 1968.
Původní Allegra měla řadu problémů, velké kritice byl podroben třeba hranatý volant.
Původní Allegra měla řadu problémů, velké kritice byl podroben třeba hranatý volant.
V roce 1975, těsně před faceliftem celé modelové řady, doplnilo nabídku třídveřové kombi.
V roce 1975, těsně před faceliftem celé modelové řady, doplnilo nabídku třídveřové kombi.
Krátce se mezi lety 1974 a 1975 vyráběl v Itálii sourozenec Allegra, Innocenti Regent.
Krátce se mezi lety 1974 a 1975 vyráběl v Itálii sourozenec Allegra, Innocenti Regent.
V roce 1975 mělo premiéru Allegro druhé série, které přineslo několik změn ve vnějším designu a hlavně kvalitnější interiér.
V roce 1975 mělo premiéru Allegro druhé série, které přineslo několik změn ve vnějším designu a hlavně kvalitnější interiér.
Právě Allegro druhé série se dostalo v několika stovkách kusů i do Československa, kde se prodávalo převážně přes Mototechnu za koruny.
Právě Allegro druhé série se dostalo v několika stovkách kusů i do Československa, kde se prodávalo převážně přes Mototechnu za koruny.
V roce 1977 se prodávalo za 102 tisíc korun. Ze západoevropských modelů patřilo k levnějším, východoevropské automobily a dalece svou cenou převyšovalo.
V roce 1977 se prodávalo za 102 tisíc korun. Ze západoevropských modelů patřilo k levnějším, východoevropské automobily a dalece svou cenou převyšovalo.
Jenže i v Československu se projevil neduh, který pověst auta v Evropě ještě více pošramotil: kolísavá kvalita – ta byla místy vážně dost špatná – a sice možná pokroková, ale komplikovaná technika včetně konstrukce odpružení.
Jenže i v Československu se projevil neduh, který pověst auta v Evropě ještě více pošramotil: kolísavá kvalita – ta byla místy vážně dost špatná – a sice možná pokroková, ale komplikovaná technika včetně konstrukce odpružení.
To rezultovalo v potřebu drahých a špatně dostupných dílů. A tak nastala paradoxní situace, že v 80. let se ojetá allegra, na rozdíl od mnoha jiných aut vně socialistického bloku, občas nedala vůbec prodat.
To rezultovalo v potřebu drahých a špatně dostupných dílů. A tak nastala paradoxní situace, že v 80. let se ojetá allegra, na rozdíl od mnoha jiných aut vně socialistického bloku, občas nedala vůbec prodat.
Allegro totiž nebylo kdovíjak prodejně úspěšné, minimálně ne z pohledu statusu předchozí řady 1100/1300. Krčilo se na konci první desítky britské popularity, výroba nedosahovala očekávaných čísel.
Allegro totiž nebylo kdovíjak prodejně úspěšné, minimálně ne z pohledu statusu předchozí řady 1100/1300. Krčilo se na konci první desítky britské popularity, výroba nedosahovala očekávaných čísel.
Nepomohlo ani kombi, podobně kontroverzních tvarů jako základní typ karoserie.
Nepomohlo ani kombi, podobně kontroverzních tvarů jako základní typ karoserie.
Vedle Austinu Allegro existovala i jeho luxusnější verze pod značkou Vanden Plas.
Vedle Austinu Allegro existovala i jeho luxusnější verze pod značkou Vanden Plas.
Poznáte ji snadno, má masku chladiče ve stylu Bentley, Rolls-Royce nebo Jaguaru.
Poznáte ji snadno, má masku chladiče ve stylu Bentley, Rolls-Royce nebo Jaguaru.
Kabina verze Vanden Plas měla od začátku klasický kulatý volant.
Kabina verze Vanden Plas měla od začátku klasický kulatý volant.
Od druhé série vozu se objevovaly též verze se čtyřmi kulatými světly vpředu. Ty byly zachovány i u některých modelů série 3, která přijela v roce 1979.
Od druhé série vozu se objevovaly též verze se čtyřmi kulatými světly vpředu. Ty byly zachovány i u některých modelů série 3, která přijela v roce 1979.
Produkce vozu skončila v roce 1982, vzniklo lehce přes 642 tisíc kusů Austinů Allegro. Dodnes se těší řadě posměšků britské odborné i laické motoristické veřejnosti. Na vině byla špatná kvalita, komplikovaná technika a spolehlivost nebo nepovedený vnější design.
Produkce vozu skončila v roce 1982, vzniklo lehce přes 642 tisíc kusů Austinů Allegro. Dodnes se těší řadě posměšků britské odborné i laické motoristické veřejnosti. Na vině byla špatná kvalita, komplikovaná technika a spolehlivost nebo nepovedený vnější design.
10/22